pátek 6. února 2015

Zdravé Maki Sushi a jeho náplně

Tento druh sushi je nejzákladnějším podávaným druhem sushi. Jeho tvar připomíná rolku, která se tvaruje pomocí speciální podložky. Tento druh sushi je složen z rýže plněné plátkem masa nebo kousky zeleniny a to vše je obaleno v řase nori. Rolka je nakrájena na jednotlivá kolečka, která si postupně namáčíme do sójové omáčky a křenu wasabi. Pro dosažení cílové chuti je k sushi Maki podáván zázvor, který má účinkovat jako neutralizační složka, ale spíše všechny chutě ještě vyzdvihává.


Hotate – Tobiko

Maki Sushi Hotate – Tobiko je rolka rýže obalená v řase Nori a jako náplň se zde používají mušle sv.Jakuba a kaviár z létajících ryb.


Unagi

Maki Sushi Unagi je sushi plněné sladkovodním úhořem.


Tekka

Maki Sushi Tekka je sushi plněné syrovým tuňákem.


Amaebi

Maki Sushi Amaebi je sushi plněné sladkovodní krevetou.


Tako – tobiko

Maki Sushi Tako – tobiko je sushi plněné chobotnicí a kaviárem z létajících ryb.


Saba

Maki Sushi Saba je sushi plněné makrelou.



V nabídce sushi Maki dále naleznete například sushi plněné lososem (Sake), máslovou rybou (Butterfish), tolapii (Tai), sardinkami s jarní cibulkou (Iwashi), treskou (Kisu), vařenou shitake houbou (Shitake), avokádem (Avocado), uzeným tofu (Tofu), tyčinkou z kraba (Surimi), okurkou (Kappa), vaječnou omeletou (Tamago), nakládanou ředkví (Oshinko) nebo třeba plněné chřestem (Asupara).

2 komentáře:

  1. Tyjo, tyhle krásné fotky mi připomněly nejlepší sushi, jaké jsem v životě měla. Bylo to v takové obyčejné Asijské restauraci v Mladé Boleslavi. Procházeli jsme tam tudy totiž při několikadenní tůře a pěkně nás tlačily boty a tak jsme si chtěli na chvíli odpočinout a dát si něco jiného, než chleba s paštikou, co jsme měli v batohu! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Kéž bych tenhle návod našla dřív než jsem si nedávno objednala sushi v restauraci. Neměla jsem ho samozřejmě poprvé, ale poprvé jsem si ho dávala ve speciální sushi restauraci a byla jsem za barbara. Taky jsem se potom divila co mi přistálo na talíři, protože jsem vybírala rychle a byla zmatená. To je tak když moje nejčastěji konzumované sushi je ve slevě z lidlu :D

    OdpovědětVymazat